Wielkopolski Związek Artystów Plastyków z siedzibą w Poznaniu oraz Wojewódzka Biblioteka Publiczna i Centrum Animacji Kultury w Poznaniu zapraszają do wzięcia udziału w ogólnopolskim konkursie fotograficznym "Światłem zapisane". Zgłoszenia do konkursu przyjmowane są do 25 sierpnia 2018 roku.
Ogólnopolski konkurs fotograficzny "Światłem zapisane" organizowany jest w ramach Wielkopolskiego Festiwalu Fotografii im. Ireneusza Zjeżdżałki.
Regulamin konkursu
Organizatorzy
1. Organizatorami Ogólnopolskiego Konkursu Fotograficznego „Światłem zapisane” są:
Wielkopolski Związek Artystów Plastyków z siedzibą w Poznaniu,
Wojewódzka Biblioteka Publiczna i Centrum Animacji Kultury w Poznaniu.
2. Wystawa pokonkursowa eksponowana będzie w Domu Kultury „Polan Sto” w Poznaniu.
3. Wystawa odbywa się pod Honorowym Patronatem Stowarzyszenia Twórców Fotoklub Rzeczypospolitej Polskiej.
4. Projekt jest współfinansowany przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego.
Cele i założenia
„Światłem zapisane” to otwarty IV Ogólnopolski Konkurs Fotograficzny w ramach Wielkopolskiego Festiwalu Fotografii im. Ireneusza Zjeżdżałki, będący przeglądem dokonań i prezentacją dorobku artystów z całego kraju, mający na celu integrację miłośników fotografii.
Tematem prac powinno być pokazanie otaczającej rzeczywistości lub świata wyimaginowanego w wyobraźni tak, by światło było podmiotem fotografii (foto-grafiki) lub pewnym odniesieniem. Jednak nie takim oczywistym, realistycznym, ale ukazanym, jako podróżowanie w głąb artystycznej duszy. Tak, by prace odzwierciedlały naszą fantazję i wiedzę, a z drugiej strony pokazały nasze umiejętności przelania wyobrażeń z wędrówki w wirtualnym świecie na zadane tworzywo.
Zasady uczestnictwa
1. W konkursie mogą brać udział wszyscy miłośnicy fotografii: członkowie stowarzyszeń twórczych oraz artyści niezrzeszeni.
2. Każdy uczestnik konkursu może zgłosić do 5 fotografii w dowolnej technice (fotografia, foto-grafika, kolaż itp.).
3. Autor oświadcza, że jest jedynym twórcą dzieł, które mają być przedmiotem wystawy, że przysługuje mu do dzieła wyłączne i nieograniczone prawo autorskie (osobiste i majątkowe). Autor zapewnia, iż dzieło nie jest obciążone żadnymi roszczeniami i innymi prawami osób trzecich, jest wolne od wad prawnych, a Autor jest jedynym jego dysponentem. Autor oświadcza, że dzieło zostało wykonane przez niego osobiście i jest ono wynikiem jego indywidualnej twórczości.
4. Fotografie należy przesłać w formie elektronicznej na adres: wzap@wzap.info jako plik graficzny w formacie .jpg w rozdzielczości nie mniejszej niż 72 dpi i wielkości dłuższego boku nie mniejszej niż 3000 pixeli do dnia 25 sierpnia 2018 roku.
5. Każdy plik musi mieć w nazwie: nazwisko, imię, tytuł, technikę (tytuł jednej pracy maksymalnie 25 znaków).
6. Kartę zgłoszenia (wg załączonego wzoru), w której należy podać nazwisko, imię, adres zamieszkania, adres mailowy, nr telefonu oraz tytuł(y) prac konkursowych należy przesłać jako dokument programu Microsoft Office Word (.doc) na adres wzap@wzap.info do dnia 25 sierpnia 2018 roku.
7. Maksymalny rozmiar e-maila to 15 MB. Należy sprawdzić umowę z operatorem w celu zapoznania się z możliwościami wysyłkowymi ze swojego adresu mejlowego. Jeśli przepustowość jest mniejsza, należy fotografie przesłać w kilku mejlach.
8. Mejle, w których program antywirusowy znajdzie wirusy, zostaną skasowane.
9. Organizator może wyłączyć spod obrad jury prace wykraczające poza normy etyczne.
Nagrody
1. WZAP powołuje Jury konkursowe, w skład którego wchodzą artyści członkowie Fotoklubu RP, ZPAF, WZAP, oraz krytycy sztuki.
2. Nagrody mają charakter finansowy, rzeczowy i honorowy. Przyznane zostaną Medale Fotoklubu RP „Za fotograficzną twórczość”: Złoty, Srebrny i Brązowy oraz I, II i III.
Nagroda finansowa oraz Wyróżnienia – albumy artystyczne, a wszyscy uczestnicy zakwalifikowani do wystawy otrzymają Dyplomy uczestnictwa.
Terminarz przebiegu konkursu
1. Do dnia 25 sierpnia 2018 roku należy przesłać fotografie (.jpg) i kartę zgłoszenia (.doc) na adres wzap@wzap.info
2. W dniu 27 sierpnia 2018 roku - posiedzenie Jury.
3. 19 października 2018 roku, g. 18.00 - uroczysty wernisaż oraz wręczenie Medali, Nagród i Wyróżnień.
Pozostałe informacje regulaminowe
1. Organizator wykona powiększenia prac zakwalifikowanych przez jury do wystawy w formacie do 30x45cm. Wystawa będzie otwarta w październiku br., a następnie prezentowana w ramach Objazdowej Galerii Wielkopolskiej Fotografii w domach kultury i bibliotekach woj. wielkopolskiego.
2. Prace przesłane niezgodnie z regulaminem (m.in.: pliki graficzne bez nazw zgodnych z regulaminem, karta zgłoszenia nie w Microsoft Office Word (.doc)), nie wezmą udziału w konkursie.
3. Zgłoszenie prac do konkursu „Światłem zapisane” jest jednocześnie wyrażeniem zgody na publikację prac oraz wizerunku w mediach, wydawnictwach, stronach internetowych, na wystawie pokonkursowej w celach informacyjnych i promocyjnych konkursu oraz publikacjach związanych z konkursem bez uiszczania honorarium autorskiego.
4. Wszelkie wątpliwości rozstrzyga Kurator konkursu.
5. Zgłoszenie prac do konkursu „Światłem zapisane” jest jednoznaczne z uznaniem warunków niniejszego regulaminu oraz wyrażeniem zgody na publikowanie i przetwarzanie danych osobowych przez organizatora, oraz potwierdzeniem zapoznania się z informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych.
Źródło: wbp.poznan.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz